Ασφάλεια Πλου
Έναρξη
Συγχαρητήρια - ολοκληρώσατε το quiz "Ασφάλεια Πλου".
Το score σας είναι: %%SCORE%% από %%TOTAL%%.
Η επίδοση σας αξιολογήθηκε ως: "%%RATING%%".
Οι απαντήσεις σας επισημαίνονται παρακάτω.
Ερώτηση 1 |
Το ψαροντούφεκο στη περιοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύεται:
A | Έξω από το λιμάνι του Πειραιά. |
B | Στις πλαζ του Πειραιά. |
C | Από την Πειραϊκή Χερσόνησο κι έως το 42 χιλ. Πειραιά Σουνίου. |
Ερώτηση 2 |
Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται:
A | Δεν είναι σίγουρος. |
B | Υπάρχει. |
C | Δεν υπάρχει. |
Ερώτηση 3 |
Η χρήση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου και των καπνογόνων γίνεται από την:
A | Προσήνεμη πλευρά του σκάφους. |
B | Υπήνεμη πλευρά του σκάφους. |
C | Την πλώρη του σκάφους. |
Ερώτηση 4 |
Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής:
A | Εφόσον απαιτείται ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά. |
B | Συνεχίζει το ταξίδι (πλου) προς τον προορισμό του. |
C | Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα του σκάφους για να επιστρέψει το ταχύτερο στο λιμένα. |
Ερώτηση 5 |
Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη:
A | Πατάμε όσο πιο κοντά στο μέσο του σκάφους και κρατιόμαστε γερά από κάπου. |
B | Πηδάμε μέσα στο σκάφος όσο πιο κοντά γίνεται στο μέσο του. |
C | Στεκόμαστε με το ένα πόδι στο σκάφος και το άλλο στην ξηρά και πηδάμε μέσα την κατάλληλη στιγμή. |
Ερώτηση 6 |
Κατά τη διάρκεια του πλου:
A | Χειρίζουμε πολύ αργά ώστε να αποφευχθεί η ενδεχόμενη σύγκρουση. |
B | Χειρίζουμε σύμφωνα με το ένστικτο μας. |
C | Είμαστε σε διαρκή ετοιμότητα. |
Ερώτηση 7 |
Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα:
A | Η πορεία μας είναι στο μέσον και αν υπάρχει κίνδυνος πάμε δεξιά. |
B | Η πορεία μας είναι στην αριστερή πλευρά. |
C | Κρατάμε πορεία στη δεξιά πλευρά. |
Ερώτηση 8 |
Όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν σκιέρς
A | Διατηρούμε απόσταση ασφαλείας τόσο από τους σκιέρς όσο κι από τα σκάφη που προπορεύονται. |
B | Πλέουμε πίσω από τους σκιέρς και πάνω στα απόνερα τους. |
C | Πλέουμε δίπλα στους σκιέρς. |
Ερώτηση 9 |
Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε δίαυλο ή θαλάσσιο διάδρομο:
A | Αγκυροβολούμε σε χώρο που μας εξυπηρετεί και επιδεικνύουμε τα σχήματα αγκυροβολίας για να μας προσέξουν τα άλλα σκάφη. |
B | Αγκυροβολούμε σε χώρο που δεν παρεμποδίζουμε την κίνηση άλλων σκαφών. |
C | Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κίνηση άλλων πλοίων. |
Ερώτηση 10 |
Κατά τον κατάπλου σε θέση ελλιμενισμού:
A | Πλέουμε ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. |
B | Χειρίζουμε κατάλληλα. |
C | Είμαστε έτοιμοι να χειρίσουμε κατάλληλα πλέοντας ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. |
Ερώτηση 11 |
Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής:
A | Ζητά από τους επιβαίνοντες να φορέσουν τα ατομικά τους σωσίβια. |
B | Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα του σκάφους για να επιστρέψει το ταχύτερο στο λιμένα. |
C | Ζητά τη γνώμη των επιβαινόντων για το τι πρέπει να κάνει |
Ερώτηση 12 |
Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει:
A | Να κάνει αλλαγή/ές πορείας με τελικό σκοπό την όσον το δυνατό συντομότερη επιστροφή στο λιμένα ή άλλο ασφαλή όρμο. |
B | Να πλέει σιγά σιγά για να μην κοπανάει το σκάφος. |
C | Να πλέει με μεγάλη ταχύτητα αδιαφορώντας για τις καιρικές συνθήκες. |
Ερώτηση 13 |
Αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου:
A | Εγκαταλείπουμε άμεσα το σκάφος πέφτοντας στη θάλασσα. |
B | Δεν προβαίνουμε σε καμία ενέργεια. |
C | Χρησιμοποιούμε τα σήματα κινδύνου (καπνογόνα, βεγγαλικά, κ.λπ.) για να συνεγείρουμε τα παραπλέοντα σκάφη ή τους ευρισκόμενους στην ξηρά για να ειδοποιηθεί η Λιμενική Αρχή. |
Ερώτηση 14 |
Αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος στο οποίο έχουμε VΗF ή ραδιοτηλέφωνο περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου:
A | Αναφέρουμε αμέσως στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 12), την κατάσταση του σκάφους, το είδος του κινδύνου και τις προθέσεις μας. |
B | Αναφέρουμε αμέσως στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 16), την κατάσταση του σκάφους, το είδος του κινδύνου, τη θέση μας και τις προθέσεις μας. |
C | Αναφέρουμε αμέσως στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 12),την κατάσταση του σκάφους, το είδος του κινδύνου τις προθέσεις μας. |
Ερώτηση 15 |
Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:
A | Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση ή ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. |
B | Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση αλλά φορούν ατομικά σωσίβια. |
C | Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών εφόσον είναι προσδεμένοι στις θέσεις τους. |
Ερώτηση 16 |
Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:
A | Να επιτρέπουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που δεν έχουν άδεια χειριστή, αλλά επιβαίνουν και οι ίδιοι στο σκάφος. |
B | Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που έχουν μεν άδεια, αλλά βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. |
C | Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άλλους. |
Ερώτηση 17 |
Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:
A | Να φροντίζουν για την επιθεώρηση των σκαφών τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. |
B | Να φροντίζουν μόνο για την εξωτερική εμφάνιση των σκαφών τους. |
C | Να φροντίζουν τα σκάφη τους μόνο όταν αυτοί νομίσουν ότι επιβάλλεται. |
Ερώτηση 18 |
Η κυκλοφορία θαλάσσιων μοτοποδηλάτων και των HOVERCRAFT απαγορεύεται:
A | Σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φτάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις σε απόσταση μικρότερη των τριακοσίων (300) μέτρων από το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και με ταχύτητα μεγαλύτερη των πέντε (5) κόμβων, σε απόσταση μικρότερη των (500) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι. |
B | Σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από τους λουόμενους. |
C | Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φτάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις, σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε κάθε περίπτωση με ταχύτητα μεγαλύτερη των (5) κόμβων, σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι. |
Ερώτηση 19 |
Όταν πρόκειται να αποπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει:
A | Να αποπλεύσει με μικρή ταχύτητα. |
B | Να αποπλεύσει με τα κουπιά. |
C | Να αποπλεύσει αφού πρώτα διαπιστώσει ότι (100) μέτρα εκατέρωθεν, δεν υπάρχουν κολυμβητές. |
Ερώτηση 20 |
Η κυκλοφορία ταχύπλοων σκαφών με εξαίρεση τα θαλάσσια μοτοποδήλατα και τα HOVERCRAFT απαγορεύεται:
A | Σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (300) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (500) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. |
B | Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από τις ακτές. |
C | Σε απόσταση μικρότερη των (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ, (200) μέτρα από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ, που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από (5) κόμβους. |
Ερώτηση 21 |
Κατά την μεθόρμιση ενός σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ:
A | Θα απομακρυνθώ με μικρή ταχύτητα. |
B | Θα απομακρυνθώ μόνο με τα κουπιά. |
C | 50 μέτρα εκατέρωθεν να μην υπάρχει κολυμβητής. |
Ερώτηση 22 |
Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι:
A | Από 15 ημέρες έως 3 μήνες. |
B | Από ένα μήνα έως 12 μήνες. |
C | Οριστική αφαίρεση διπλώματος. |
Ερώτηση 23 |
Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει:
A | Να παραμείνει στο τόπο του ατυχήματος και να παράσχει κάθε δυνατή συνδρομή στους παθόντες. Επίσης να αναφέρει το ταχύτερο στη Λιμενική Αρχή το ατύχημα. |
B | Να παραμείνει μόνο στο τόπο του ατυχήματος. |
C | Να αναφέρει το συμβάν στη λιμενική αρχή. |
Ερώτηση 24 |
Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει:
A | Κάθε πλοίο που κινείται στη θάλασσα. |
B | Κάθε πλοίο που φέρει ιστία (πανιά) αλλά χρησιμοποιεί για την πρόωση του τη μηχανή που υπάρχει σε αυτό. |
C | Κάθε πλοίο που κινείται με ιστία (πανιά). |
Ερώτηση 25 |
Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει:
A | Κάθε αλιευτικό πλοίο. |
B | Κάθε πλοίο που ψαρεύει με δίκτυα, ορμιές (συρτή), γρίπο ή άλλη αλιευτική συσκευή, η οποία περιορίζει την ικανότητα χειρισμών/ελιγμών του.
|
C | Κάθε πλοίο που ψαρεύει ανεξάρτητα αν περιορίζεται η ικανότητα χειρισμών/ελιγμών του. |
Ερώτηση 26 |
Ο όρος "Ακυβέρνητο Πλοίο" σημαίνει:
A | Κάθε πλοίο που έχει περιορισμένη ικανότητα χειρισμών. |
B | Κάθε πλοίο που δεν μπορεί να χειρίσει, με συνεπεία να μη μπορεί να απομακρυνθεί από την πορεία άλλου πλοίου. |
C | Κάθε πλοίο που αλιεύει με αλιευτικά εργαλεία τα οποία περιορίζουν την ικανότητα χειρισμών/ελιγμών του. |
Ερώτηση 27 |
Ο όρος προσαραγμένο πλοίο σημαίνει:
A | Ότι ένα πλοίο από λάθος χειρισμούς ή άλλη αιτία έχει προσαράξει σε αβαθή νερά. |
B | Ότι ένα πλοίο έχει βλάβη στις μηχανές του. |
C | Ότι ένα πλοίο έχει προσδέσει στην ακτή. |
Ερώτηση 28 |
Ο όρος Αγκυροβολημένο Πλοίο σημαίνει:
A | Ότι ένα πλοίο έχει προσδέσει στην ακτή. |
B | Ότι ένα πλοίο έχει ποντίσει (φουντάρει) στο βυθό την άγκυρα ή τις άγκυρες του και παραμένει ακίνητο. |
C | Ότι ένα πλοίο έχει προσαράξει. |
Ερώτηση 29 |
Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει:
A | Να τηρεί οπτική μόνον επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου. |
B | Να τηρεί οπτική και ακουστική επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου, για να είναι σε θέση, σε περίπτωση απειλούμενου κινδύνου, να εκτιμήσει πλήρως την κατάσταση και τον κίνδυνο σύγκρουσης. |
C | Να τηρεί ακουστική μόνο επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου. |
Ερώτηση 30 |
Ο όρος “εν πλω” σημαίνει ότι ένα πλοίο:
A | Δεν είναι αγκυροβολημένο ή προσαραγμένο ή προσδεμένο σε ακτή. |
B | Είναι αγκυροβολημένο ή προσαραγμένο στην ακτή. |
C | Είναι αγκυροβολημένο στην ανοικτή θάλασσα. |
Ερώτηση 31 |
Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι:
A | Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς τη κατεύθυνση ττου φυσά ο άνεμος. |
B | Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. |
C | Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από τη κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος και στην πλώρη |
Ερώτηση 32 |
Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει, ανάλογα με τις συνθήκες της περιπτώσεως, να είναι:
A | Σταθερός. |
B | Έγκαιρος. |
C | Σαφής, σταθερός, ξεκάθαρος και να γίνεται έγκαιρα και σύμφωνα με τους κανόνες της ναυτικής τέχνης. |
Ερώτηση 33 |
Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση, πρέπει να είναι:
A | Ανεπαίσθητη ώστε να μην γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο και προκληθεί πανικός. |
B | Αρκετά μικρή ώστε να γίνεται σιγά σιγά αντιληπτή από το άλλο πλοίο. |
C | Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο. |
Ερώτηση 34 |
Εφόσον πλοίο απαιτηθεί να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας:
A | Θα τη διασχίσει προσεχτικά και κατά ορθή γωνία ως προς την κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. |
B | Θα τη διασχίσει προσεχτικά και κατά γωνία 45 μοιρών ως προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας. |
C | Θα σφυρίξει και θα την διασχίσει με ταχύτητα. |
Ερώτηση 35 |
Προσήνεμη πλευρά (Σοφράνο) είναι:
A | Το πρωραίο τμήμα του σκάφους όταν πλέει προς την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος. |
B | Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς την κατεύθυνση που φυσάει ο άνεμος. |
C | Η αντίθετη από την κατεύθυνση που φυσάει ο άνεμος πλευρά του σκάφους. |
Ερώτηση 36 |
Οι ιδιοκτήτες/χειριστές ταχυπλόων σκαφών οφείλουν:
A | Να έχουν πρόσφορα και για άμεση χρήση όλα τα εφόδια και να μην έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους. |
B | Να έχουν πρόσφορα και για άμεση χρήση όλα τα εφόδια αδιαφορώντας για το αν έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους. |
C | Να διατηρούν τα εφόδια σε καλή κατάσταση, να μην έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους και να βρίσκονται στο κατά το δυνατόν ασφαλέστερο σημείο του σπιτιού. |
Ερώτηση 37 |
Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:
A | Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπόμενου μόνον εφόσον επικρατούν καλές καιρικές συνθήκες. |
B | Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπόμενου. |
C | Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπόμενου μόνον εφόσον τα σωστικά μέσα επαρκούν για όλους τους επιβαίνοντες. |
Μόλις τελειώσετε, κάντε κλικ στο παρακάτω κουμπί. Αν δενέχετε ολοκληρώσει κάποιεσ ερωτήσεια θα μετρηθούν ως λάθος.
Αποτελέσματα
Υπαρχουν 37 ερωτήσεις ανολοκλήρωτες.
Ολοκληρώσατε
ερωτήσεις
ερώτηση
Το score σας είναι
Σωστά
Λάθος
Μερική-Βαθμολογία
Δεν τελειώσατε το Quiz. Αν φύγετε από την σελίδα, η μέχρι τώρα βαθμολογία σας θα χαθεί.
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
Βοήθεια
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Ολοκληρώθηκαν όλες
Χρειάζεστε περισσότερη εξάσκηση!
Συνέχιστε την προσπάθεια!
Οχι και άσχημα!
Πολύ καλά!
Εξαιρετικά !