Κανόνες Χειρισμού Πλεύσης
Έναρξη
Συγχαρητήρια - ολοκληρώσατε το quiz "Κανόνες Χειρισμού Πλεύσης".
Το score σας είναι: %%SCORE%% από %%TOTAL%%.
Η επίδοση σας αξιολογήθηκε ως: "%%RATING%%".
Οι απαντήσεις σας επισημαίνονται παρακάτω.
Ερώτηση 1 |
165. Τι οφείλει ο χειριστής να κάνει κατά τον κατάπλου του ταχύπλοου σκάφους;
A | Να πλέει ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. |
B | Να μεριμνήσει ώστε η πρυμνοδέτηση ή πλαγιοδέτηση του σκάφους να γίνει σύμφωνα με τους κανόνες ναυτικής τέχνης και εμπειρίας. |
C | Τα 1 και 2 σωστά. |
Ερώτηση 2 |
166. Αγκυροβολούμε όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε ζώνη διαχωρισμού θαλάσσιας κυκλοφορίας;
A | Αγκυροβολούμε σε χώρο που μας εξυπηρετεί και επιδεικνύουμε τα σχήματα αγκυροβολίας για να μας προσέξουν τα άλλα σκάφη. |
B | Αγκυροβολούμε σε χώρο που δεν παρεμποδίζουμε την κίνηση άλλων σκαφών. |
C | Δεν αγκυροβολούμε, καθ΄ όσον είναι πρακτικά δυνατόν. |
Ερώτηση 3 |
167. Ακούτε από μηχανοκίνητο πλοίο δύο (02) βραχέα σφυρίγματα. Τι σημαίνει αυτό;
A | Την πρόθεσή του να προσπεράσει άλλο πλοίο που βρίσκεται στην αριστερή του πλευρά. |
B | Ότι μεταβάλει πορεία προς τα αριστερά. |
C | Την πρόθεσή του να μεταβάλει πορεία προς τα αριστερά. |
Ερώτηση 4 |
168. Ανεξαρτήτως των διατάξεων των περιεχομένων στους κανόνες χειρισμού και πλεύσης των ΔΚΑΣ, που αφορούν τη διαγωγή πλοίων υπό οποιαδήποτε κατάσταση ορατότητας και εν όψει αλλήλων, κάθε πλοίο που καταφθάνει άλλο πλοίο οφείλει:
A | Να απομακρύνεται από την πορεία του καταφθανόμενου. |
B | Να περιμένει πρώτα την αλλαγή πορείας του καταφθανόμενου σε ασφαλή τομέα. |
C | Να ζητήσει από το καταφθανόμενο να αλλάξει πορεία. |
Ερώτηση 5 |
169. Από τι εξαρτάται η συμπεριφορά του ταχύπλοου σκάφους στη θάλασσα;
A | Από το βύθισμα και το σχήμα της γάστρας του. |
B | Από την ιπποδύναμη της μηχανής του. |
C | Τα 1 και 2 σωστά. |
Ερώτηση 6 |
170. Εάν κατά την διάρκεια του πλου ένας επιβαίνοντας πέσει στη θάλασσα από την αριστερή μεριά του σκάφους, ο χειριστής θα πρέπει;
A | Να προβεί άμεσα σε κράτηση της μηχανής και να στρέψει το τιμόνι όλο προς τα δεξιά. |
B | Να προβεί άμεσα σε κράτηση της μηχανής και να περιμένει μέχρι το σκάφος να προσεγγίσει τον ναυαγό. |
C | Να προβεί άμεσα σε κράτηση της μηχανής και να στρέψει το τιμόνι όλο προς τα αριστερά. |
Ερώτηση 7 |
171. Η απόσταση ακινητοποιήσεως ενός σκάφους, αποτελεί παράγοντα καθορισμού:
A | Του βαθμού επιτήρησης του περιβάλλοντα χώρου. |
B | Της ασφαλούς ταχύτητας ενός σκάφους. |
C | Του βαθμού ετοιμότητας για αποφυγή σύγκρουσης. |
Ερώτηση 8 |
172. Η ικανότητα στροφής ενός σκάφους υπό τις επικρατούσες συνθήκες αποτελεί παράγοντα καθορισμού:
A | Της ασφαλούς ταχύτητας ενός σκάφους. |
B | Του βαθμού επιτήρησης του περιβάλλοντα χώρου. |
C | Του βαθμού ετοιμότητας για αποφυγή σύγκρουσης. |
Ερώτηση 9 |
173. Η πλεύση με φουσκωτό σκάφος σε περιορισμένα ύδατα, με τι ταχύτητα γίνεται;
A | Μέγιστη ταχύτητα πλεύσης. |
B | Ασφαλή ταχύτητα για εκτέλεση χειρισμών. |
C | Μέση ταχύτητα πλεύσης. |
Ερώτηση 10 |
174. Κάθε ιστιοφόρο πλοίο οφείλει να απομακρύνεται από ποιου πλοίου την πορεία;
A | Κάθε ακυβέρνητου πλοίου, κάθε πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών και κάθε πλοίου απασχολούμενου με την αλιεία. |
B | Κάθε πλοίου. |
C | Κάθε μηχανοκίνητου πλοίου. |
Ερώτηση 11 |
175. Κάθε μηχανοκίνητο πλοίο οφείλει να απομακρύνεται από ποιου πλοίου την πορεία;
A | Κάθε ακυβέρνητου ή περιορισμένης ικανότητας χειρισμών ή απασχολούμενο με την αλιεία ή ιστιοφόρου πλοίου. |
B | Κάθε ακυβέρνητου ή απασχολούμενο με την αλιεία ή ιστιοφόρου πλοίου. |
C | Κάθε ακυβέρνητου ή ιστιοφόρου πλοίου. |
Ερώτηση 12 |
176. Κάθε πλοίο τι επιτήρηση θα πρέπει να τηρεί ανά πάσα στιγμή;
A | Να τηρεί κάθε στιγμή οπτική μόνον επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου για να είναι σε θέση, σε περίπτωση απειλούμενου κινδύνου, να εκτιμήσει πλήρως την κατάσταση και τον κίνδυνο σύγκρουσης. |
B | Να τηρεί κάθε στιγμή ακουστική μόνον επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου για να είναι σε θέση, σε περίπτωση απειλούμενου κινδύνου, να εκτιμήσει πλήρως την κατάσταση και τον κίνδυνο σύγκρουσης. |
C | Να τηρεί κάθε στιγμή οπτική και ακουστική επιτήρηση, ως και επιτήρηση με χρήση κάθε διαθέσιμου πρόσφορου μέσου σύμφωνα με τις επικρατούσες περιστάσεις και συνθήκες, ώστε να έχει πλήρη εκτίμηση της κατάστασης και του κινδύνου σύγκρουσης. |
Ερώτηση 13 |
177. Κατά τη διαδικασία αναπόδισης του σκάφους, με πορεία πυξίδας 190ο και πνέοντα ανατολικό άνεμο, ποιο τμήματου τείνει να κινηθεί προς τον άνεμο;
A | Η πλώρη του. |
B | Το μεσαίο τμήμα του. |
C | Η πρύμνη του. |
Ερώτηση 14 |
178. Κατά τη διαδικασία παραβολής του σκάφους μας με πολύ ισχυρό άνεμο, τι προτιμούμε;
A | Ο άνεμος κλείνει το σκάφος μας στον προβλήτα, ώστε με προσθήκη παραβλημάτων αυτό να ασφαλιστεί καλύτερα. |
B | Ο άνεμος ανοίγει το σκάφος μας από τον προβλήτα, ώστε να μπορούμε να αποπλεύσουμε πιο εύκολα, αν παραστεί ανάγκη. |
C | Λάβουμε κατάλληλες οδηγίες από την κατά τόπον Λιμενική Αρχή για τον τρόπο που θα παραβάλουμε το σκάφος μας. |
Ερώτηση 15 |
179. Κατά την αγκυροβολία, ποιος βυθός πρέπει να αποφεύγεται;
A | Ο αμμώδης βυθός. |
B | Ο βραχώδης βυθός. |
C | Ο λασπώδης βυθός. |
Ερώτηση 16 |
180. Με σκοπό την περισυλλογή ναυαγού, με ποια πλευρά του σκάφους μας θα τον προσεγγίσουμε;
A | Με την προσήνεμη. |
B | Με την υπήνεμη. |
C | Με την πλώρη του σκάφους για να έχουμε καλύτερη οπτική επαφή. |
Ερώτηση 17 |
181. Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση, τι πρέπει να είναι;
A | Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο. |
B | Ανεπαίσθητη ώστε να μην γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο και προκληθεί πανικός. |
C | Αρκετά μικρή ώστε να γίνεται σιγά-σιγά αντιληπτή από το άλλο πλοίο. |
Ερώτηση 18 |
182. Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, κάθε πλοίο υποχρεούται;
A | Να στρίψει αριστερά ώστε να περάσει από την αριστερή πλευρά του άλλου. |
B | Να στρίψει δεξιά ώστε να περάσει από την αριστερή πλευρά του άλλου. |
C | Να αναμένει την στροφή του άλλου πλοίου προς τα δεξιά ώστε να περάσει από την αριστερή πλευρά του. |
Ερώτηση 19 |
183. Όταν ένα πλοίο βλέπει τους εφίστιους φανούς άλλου πλοίου σε σχεδόν ευθεία γραμμή και τους δύο πλευρικούς και προς την πλώρη του, τότε οι πορείες των δύο πλοίων τι είναι;
A | Διασταυρούμενες. |
B | Αντίθετες. |
C | Παράλληλες. |
Ερώτηση 20 |
184. Όταν ένα πλοίο υποχρεούται να χειρίσει προς αποφυγή σύγκρουσης, σύμφωνα με κανόνες ΔΚΑΣ και δε χειρίζει, τι κάνουμε;
A | Του ανάβουμε προβολέα και συνεχίζουμε κανονικά τον πλου μας. |
B | Καλούμε την Λιμενική Αρχή. |
C | Χειρίζουμε εμείς, εμφανώς για να αποφύγουμε τη σύγκρουση. |
Ερώτηση 21 |
185. Όταν θέλουμε να διασχίσουμε λωρίδα διαχωρισμού θαλάσσιας κυκλοφορίας,τι οφείλουμε να κάνουμε;
A | Να τη διασχίσουμε προσεκτικά αλλάζοντας συνέχεια πορείες. |
B | Να τη διασχίσουμε κατά το πρακτικά δυνατότερο με μία κατεύθυνση, όσο είναι πρακτικά πλησιέστερα με διεύθυνση κατά ορθές γωνίες σε σχέση με τη γενική κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. |
C | Να τη διασχίσουμε προσεκτικά πλέοντας με την ελάχιστη δυνατή ταχύτητα με πορεία πλεύσης 40 μοιρών ως προς τη γενική κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. |
Ερώτηση 22 |
186. Όταν μεταξύ δύο πλοίων το ένα οφείλει ν΄ απομακρύνεται από την πορεία του άλλου, το τελευταίο πλοίο τι θα πρέπει να κάνει, σύμφωνα με ΔΚΑΣ;
A | Τηρεί σταθερή την πορεία και ταχύτητά του. |
B | Μεταβάλλει την πορεία του μόνο προς τα δεξιά, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν. |
C | Μεταβάλλει την πορεία του είτε προς τα δεξιά, είτε προς τα αριστερά, εφόσον οι συνθήκες της περίπτωσης το
επιτρέπουν. |
Ερώτηση 23 |
187. Όταν οι πορείες δυο μηχανοκίνητων σκαφών διασταυρώνονται κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, τι οφείλουν να κάνουν;
A | Το πλοίο το οποίο βλέπει το άλλο προς την αριστερή του πλευρά οφείλει να απομακρύνεται από την πορεία του άλλου. |
B | Μειώνουν και τα δυο την ταχύτητά τους. |
C | Το πλοίο το οποίο βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά οφείλει να απομακρυνθεί από την πορεία του καιεφόσον οι συνθήκες της περίπτωσης το επιτρέπουν να αποφεύγει να διέρχεται από την πλώρη του άλλου. |
Ερώτηση 24 |
188. Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία οφείλει να απομακρύνεται από την πορεία;
A | Μόνο ακυβέρνητου πλοίου. |
B | Ακυβέρνητου πλοίου και πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών. |
C | Κάθε ιστιοφόρου πλοίου. |
Ερώτηση 25 |
189. Ποια είναι η ασφαλής ταχύτητα για ένα σκάφος;
A | Είναι η ταχύτητα που προβλέπεται από τον κατασκευαστή. |
B | Είναι η ελάχιστη δυνατή ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ένα σκάφος χωρίς να λαμβάνονται υπόψη άλλοι
παράγοντες. |
C | Είναι η ταχύτητα που πρέπει να έχει κάθε στιγμή ώστε να μπορεί να λαμβάνει πρέποντα και αποτελεσματικά μέτρα προς αποφυγή σύγκρουσης και να ακινητεί εντός της ενδεδειγμένης για τις επικρατούσες περιστάσεις και συνθήκες απόστασης. |
Ερώτηση 26 |
190. Ποιοι παράγοντες πρέπει να εξετασθούν για να επιτευχθεί ασφαλής αγκυροβολία σε κάποιο σημείο κοντά ήμακριά από τις ακτές;
A | Το βάθος της θάλασσας και η ύπαρξη ρευμάτων. |
B | Η μορφολογία του βυθού. |
C | Τα 1 και 2 σωστά. |
Ερώτηση 27 |
191. Ποιοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται απαραίτητα υπόψη από τον χειριστή ταχύπλοου σκάφους για τονκαθορισμό ασφαλούς ταχύτητας κατά την εκτέλεση ενός πλου;
A | Η κατάσταση ορατότητας και η πυκνότητα της θαλάσσιας κυκλοφορίας |
B | Η ύπαρξη λουομένων και τυχόν ασχολουμένων με υποβρύχια δραστηριότητα στην εγγύς θαλάσσια περιοχή |
C | Τα 1 και 2 σωστά. |
Ερώτηση 28 |
192. Ποιοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από έναν χειριστή ταχυπλόου σκάφους για τον καθορισμό της ασφαλούς ταχύτητας κατά τη νυχτερινή πλεύση;
A | Οι συνθήκες ορατότητας σε συνδυασμό με τυχόν ύπαρξη αντανάκλασης των φώτων ξηράς στην περιοχή πλου. |
B | Η πυκνότητα θαλάσσιας κυκλοφορίας στην περιοχή πλου, η ύπαρξη τυχόν ναυτιλιακών κινδύνων και οι κατά τόπο επικρατούσες καιρικές συνθήκες. |
C | Τα 1 και 2 σωστά. |
Ερώτηση 29 |
193. Πότε υφίσταται αποτελεσματικότητα εκτέλεσης χειρισμού αποφυγής σύγκρουσης;
A | Όταν καταλήγει σε διέλευση του ενός πλοίου από το άλλο σε ασφαλή απόσταση. |
B | Όταν ο χειρισμός είναι έγκαιρος, από πλευράς του υπόχρεου πλοίου προς χειρισμό. |
C | Τα 1 και 2 σωστά. |
Ερώτηση 30 |
194. Πως συμπεριφερόμαστε κατά τη διαδικασία κατάπλου σε θέση ελλιμενισμού;
A | Είμαστε έτοιμοι να χειρίσουμε κατάλληλα πλέοντας ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. |
B | Χειρίζουμε κατάλληλα. |
C | Πλέουμε ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. |
Ερώτηση 31 |
195. Πως συμπεριφερόμαστε κατά τη διάρκεια του πλου;
A | Αν υποχρεωθούμε να δώσουμε προτεραιότητα ενεργούμε αργά ώστε να γίνουν πλήρως κατανοητές οι προθέσεις μας. |
B | Απολαμβάνουμε το ταξίδι αφήνοντας κάποιον από τους επιβαίνοντες να προσέχει. |
C | Είμαστε σε διαρκή ετοιμότητα. |
Ερώτηση 32 |
196. Σε κάθε περίπτωση το πλοίο που υποχρεούται σύμφωνα με τους Δ.Κ.Α.Σ., να απομακρύνεται από την πορεία άλλουπλοίου, τι πρέπει να κάνει;
A | Να χειρίζει σιγά - σιγά και να τηρείται όσο το δυνατόν πλησίον αυτού. |
B | Να χειρίζει έγκαιρα και ουσιαστικά, ώστε να τηρείται μακριά από αυτό. |
C | Να αναμένει την εκδήλωση των προθέσεων του άλλου πλοίου. |
Ερώτηση 33 |
197. Σε περίπτωση αμφιβολίας ως προς τον κίνδυνο σύγκρουσης με άλλο πλοίο τι κάνουμε;
A | Χειρίζουμε ανάλογα προς αποφυγή σύγκρουσης. |
B | Συνεχίζουμε τον πλου μέχρι να βεβαιωθούμε. |
C | Αναβοσβήνουμε τα φώτα ναυσιπλοΐας αν είναι νύκτα. |
Ερώτηση 34 |
198. Συμφώνως ΔΚΑΣ, ένα πλοίο θα θεωρείται καταφθάνον, όταν πλησιάζει άλλο πλοίο με διεύθυνση;
A | Πάνω από 22,5ο πρύμνηθεν του εγκαρσίου του. |
B | Κάτω από 22,5ο πρύμνηθεν της πλώρης του. |
C | Πάνω από 22,5ο πρώραθεν της πρύμνης του. |
Ερώτηση 35 |
199. Τι κάνουμε όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε στενό δίαυλο;
A | Αγκυροβολούμε σε χώρο που δεν παρεμποδίζουμε την κίνηση άλλων σκαφών. |
B | Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κίνηση άλλων πλοίων. |
C | Αγκυροβολούμε σε χώρο που μας εξυπηρετεί και επιδεικνύουμε τα σχήματα αγκυροβολίας για να μας προσέξουν ταάλλα σκάφη. |
Ερώτηση 36 |
200. Τι κάνουμε όταν οδηγούμε το σκάφος εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα;
A | Κρατάμε πορεία στο μέσον ώστε να μας δίνεται η δυνατότητα να χειρίσουμε αριστερά αν παραστεί ανάγκη. |
B | Κρατάμε πορεία στο μέσον ώστε να μας δίνεται η δυνατότητα να χειρίσουμε δεξιά αν παραστεί ανάγκη. |
C | Κρατάμε πορεία στη δεξιά πλευρά. |
Ερώτηση 37 |
201. Τι κάνουμε όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν (σύρουν) σκιέρς;
A | Το οδηγούμε πάνω στα απόνερα των σκιέρς για να αποφεύγουμε τους κλυδωνισμούς. |
B | Διατηρούμε απόσταση ασφαλείας τόσο από τους σκιέρς όσο και από τα σκάφη που προπορεύονται. |
C | Καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να προσπεράσουμε τους σκιέρς. |
Ερώτηση 38 |
202. Τι πορεία τηρούμε όταν πλέουμε κατά μήκος στενού θαλάσσιου διαδρόμου, εφόσον αυτό είναι ασφαλές και πρακτικά δυνατό;
A | Κοντά στο εξωτερικό όριο του θαλάσσιου διαδρόμου, το οποίο βρίσκεται στη δεξιά του πλευρά. |
B | Κοντά στο εξωτερικό όριο του θαλάσσιου διαδρόμου, το οποίο βρίσκεται στην αριστερή του πλευρά. |
C | Στο κέντρο του θαλάσσιου διαδρόμου, προκειμένου να έχουμε ευχέρεια πραγματοποίησης χειρισμών, κατά περίπτωση. |
Μόλις τελειώσετε, κάντε κλικ στο παρακάτω κουμπί. Αν δενέχετε ολοκληρώσει κάποιεσ ερωτήσεια θα μετρηθούν ως λάθος.
Αποτελέσματα
Υπαρχουν 38 ερωτήσεις ανολοκλήρωτες.
Ολοκληρώσατε
ερωτήσεις
ερώτηση
Το score σας είναι
Σωστά
Λάθος
Μερική-Βαθμολογία
Δεν τελειώσατε το Quiz. Αν φύγετε από την σελίδα, η μέχρι τώρα βαθμολογία σας θα χαθεί.
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
Βοήθεια
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Ολοκληρώθηκαν όλες
Χρειάζεστε περισσότερη εξάσκηση!
Συνέχιστε την προσπάθεια!
Οχι και άσχημα!
Πολύ καλά!
Εξαιρετικά !